شناسهٔ خبر: 44899 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

واکنش شرکت فرودگاه‌ها نسبت به انتشار خبر کذب در یک خبرگزاری؛

دقیق‌ترین چک ناوبری در هواپیمای فلایت‌چک خریداری ‌شده است/ اظهار تاسف نسبت به انتشار خبر کذب در رسانه‌ها

فلایت چک شرکت فرودگاه‌ها با توجه به این نکته که جای تاسف است که اخبار و مطالب کذب و غیرمستندی بدون توجه به منافع ملی در رسانه‎ها منتشر می‎شود؛ اعلام کرد: هواپیمای فلایت چک خریداری شده از دقیق ترین چک های ناوبری برخوردار بوده و روند خرید آن نیز کاملا شفاف است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پی انتشار خبری مبنی بر شکایت یک شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاه ها به سازمان بازرسی کل کشور، اطلاعیه‌ای صادر کرد که به این شرح است:

در پی انتشار خبری با عنوان «شکایت شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاهها/ گران‌خری ۸ میلیون یورویی» در گروه اقتصاد خبرگزاری مهر در تاریخ ۹۶/۷/۲۹، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران جوابیهای را برای آگاهی و شفافسازی افکار عمومی صادر کرد. بدیهی است که طبق قانون مطبوعات لازم است که این جوابیه توسط خبرگزاری محترم مهر در همان سرویس خبری منتشر شود.

طبق استانداردهای ملی و جهانی، مهمترین وظیفه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران حفظ ایمنی خدمات هوانوردی و فرودگاهی و جان مسافران است و خرید هواپیمای فلایت چک با هدف تأمین حداکثری ایمنی انجام شده است.

این مدل از هواپیمای فلایت چک و تجهیزات مدرن آن، که هم اکنون هم در کشورهای تراز اول در صنعت هوانوردی در حال استفاده است، پس از بررسیهای دقیق کارشناسی و تخصصی و با توجه به بیشترین طول عمر و دقیق‌ترین چکهای ناوبری انتخاب شده است و روند خرید آن نیز کاملا شفاف و با دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح قانونی و رعایت مقررات مربوطه انجام شده است.

جای تاسف است که چنین اخبار و مطالب کذب و غیرمستندی بدون توجه به منافع ملی در رسانهها منتشر میشود و تلاشهای فراوان مدیران و کارکنان خدوم صنعت حمل و نقل هوایی به ویژه مجموعه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران که به اذعان کارشناسان و مسئولان حساسترین، پیچیدهترین و پرمسئولیتترین شرکت دولتی ایران محسوب میشود را با ایجاد فضایی هیجانی، کذب و منفی، تحت الشعاع قرار میدهد.

با این وصف شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با توجه به داشتن شفافیت و اطمینان در انجام امور خود و با هدف صیانت  از حقوق و حیثیت نظام اجرایی کشور، حق تعقیب قضایی مفتریان را برای خود محفوظ می‌دارد./

نظر شما